Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009

WRC: Round 2 Rally Norway (PWRC): Με μια ματιά

Μετά από τις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ιρλανδίας και τα όποια προβλήματα δημιουργήθηκαν με τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή του αγώνα, οι πρωταγωνιστές του WRC προετοιμάζονται για τη δεύτερη μάχη της φετινής χρονιάς.

Αυτή τη φορά, ο θίασος του θεσμού θα βρεθεί αρκετά πιο βόρεια, και συγκεκριμένα στη Νορβηγία, για τον μοναδικό αγώνα του Πρωταθλήματος που θα πραγματοποιηθεί σε χιονισμένες επιφάνειες. Ο αγώνας της Νορβηγίας είναι μόλις η δεύτερη φορά που συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα του θεσμού, μετά από το 2007, όπου νικητής είχε αναδειχθεί ο Mikko Hirvonen. Ο αγώνας έχει μία μεγάλη και σημαντική διαφορά σε σχέση με αυτόν της Σουηδίας, ο οποίος είναι και ο μοναδικός που πραγματοποιείται σε αντίστοιχες συνθήκες. Η ποσότητα του χιονιού είναι σαφώς μεγαλύτερη στο δρόμο, με αποτέλεσμα να μην υφίστανται τα προβλήματα που είχαμε δει τα προηγούμενα χρόνια στις σουηδικές ειδικές. Εκεί, επειδή δεν υπήρχε πολύ χιόνι στο δρόμο, το χώμα έβγαινε στις ειδικές, με αποτέλεσμα να καταστρέφονται τα καρφιά από τα ελαστικά χιονιού και τα πληρώματα να αντιμετωπίζουν προβλήματα πρόσφυσης.

Όμως, αυτό το πρόβλημα δεν θα υφίσταται στη Νορβηγία, όπου και θα δούμε έναν καθαρά χειμερινό αγώνα. Όλες σχεδόν οι ειδικές καλύπτονται από ένα παχύ στρώμα πάγου, αλλά και χιονιού, την ώρα που τα ψηλά τοιχία χιονιού στην άκρη, οριοθετούν το δρόμο. Και τις τρεις ημέρες του αγώνα, η θερμοκρασία αναμένεται να είναι υπό το μηδέν, την ώρα που οι προβλέψεις αναφέρουν ότι είναι πολύ πιθανό και να δούμε φρέσκο χιόνι στις ε.δ. Όπως και το 2007, ο αγώνας έχει επίκεντρο την πόλη του Hamar, η οποία και βρίσκεται 125 χιλιόμετρα από το Oslo. Το κεντρικό σέρβις παρκ του αγώνα φιλοξενείται στο κλειστό –και μάλιστα εντυπωσιακής σχεδίασης- κλειστό στάδιο Viking Ship, το οποίο και είχε φιλοξενήσει το 1994 τους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες. Μπορεί το επίκεντρο να είναι ίδιο, αλλά ο μισός αγώνας είναι καινούργιος σε σχέση με αυτό που είδαμε το 2007. Ο αγώνας θα ξεκινήσει την Πέμπτη με την τέλεση της νέας σούπερ ειδικής διαδρομής στο Oslo, την ώρα που ο κανονικός αγώνας θα ξεκινήσει την επόμενη μέρα από την πόλη του Hamar. Ένα από τα βασικότερα θέματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί στον συγκεκριμένο αγώνα, είναι τα ελαστικά. Βλέπετε, στον συγκεκριμένο αγώνα οι οδηγοί θα χρησιμοποιήσουν το νέο Sottozero της Pirelli, το οποίο έχει ακριβώς την ίδια διάσταση, σε ζάντες 15 ιντσών, με τα ελαστικά που χρησιμοποιούν στο χώμα, έχοντας πάντα και καρφιά στο πέλμα. Ο βασικός λόγος που παρουσιάστηκε το συγκεκριμένο ελαστικό, έχει να κάνει φυσικά με την μείωση του κόστους, αφού ουσιαστικά επιτρέπει στις ομάδες να χρησιμοποιούν τις ίδιες ζάντες με αυτές που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα στο χώμα. Κάθε πλήρωμα θα έχει στη διάθεση του 42 ελαστικά, ενώ δεν θα επιτρέπεται η χάραξη τους, την ώρα που είναι εφικτό να εφοδιάσουν κάθε αυτοκίνητα με δύο ρεζέρβες.

Σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, όλοι περιμένουμε ότι ο συναγωνισμός θα είναι σαφώς μεγαλύτερος σε σχέση με τον πρώτο αγώνα. Αυτή τη φορά, και ίσως η μοναδική φέτος, η Ford έχει στα χαρτιά το πλεονέκτημα. Μπορεί να το πει κανείς αυτό με σιγουριά όταν στο αντίπαλο στρατόπεδο βρίσκεται ο Sebastien Loeb; Ή πως είναι δυνατόν να μην υπολογίζει κανείς τον Henning Solberg, αλλά και τον αδερφό του Petter στην πρώτη του με την Citroen Xsara της δικιάς του ομάδας; Όπως βλέπετε, λοιπόν, ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς είναι σίγουρο ότι θα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε σχέση με τον πρώτο.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 43
Εργοστασιακές: 8
FIA 2: 9
PWRC: 15
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 1.218,72
Αριθμός ε.δ.: 23
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 375,04
Μεγαλύτερη ε.δ.: 18η – 21η Valer 1/2 (30,3 χλμ.)
Μικρότερη ε.δ.: 1η SSS Oslo (2,0 χλμ.)
Επιφάνεια: Χιόνι
Service Park: Ένα, Viking Ship, Hamar
Εκκίνηση: Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου, SSS Oslo 20:00 μμ,
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2007 Hirvonen – Lehtinen Ford Focus RS WRC ’06 (102.55 χλμ./ώρα)
TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM
Στην τελευταία της εμφάνιση με τα συγκεκριμένα της χρώματα, αφού στην Κύπρο θα δούμε τη νέα σχεδίαση των C4, η Citroen βρίσκεται στη Νορβηγία με δύο αυτοκίνητα για τους Sebastien Loeb και Dani Sordo. Αυτή τη φορά, η γαλλική ομάδα αναμένεται να μην είναι αυτό το φαβορί όπως στον αγώνα της Ιρλανδίας. Η ομάδα του Ολιβιέ Κεσνέλ και συγκεκριμένα ο Sebastien Loeb, φυσικά και θα διεκδικήσουν τη νίκη, αλλά αυτή τη φορά το πάνω χέρι το έχει το δίδυμο οδηγών της Ford. Ο Loeb, έχει κερδίσει μόλις μία φορά στην καριέρα του στο χιόνι, και συγκεκριμένα το 2004 στη Σουηδία, αλλά γενικότερα δεν διακρίνεται σε αυτού του είδους την επιφάνεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Νορβηγία του 2007 είχε βγει από το δρόμο, σε ένα από τα λίγα λάθη που έχει κάνει στην καριέρα του μέχρι και σήμερα. Βέβαια, ο Γάλλος πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν χρειάζεται να ανησυχεί, αφού γνωρίζει ότι αυτός είναι και ο μοναδικός αγώνας του θεσμού, που δεν είναι το φαβορί. Ο Sordo από την πλευρά του, δεν έχει την απαιτούμενη εμπειρία από τον συγκεκριμένο αγώνα και την οδήγηση στο χιόνι. Ίσως, αυτός να είναι και ο μοναδικός αγώνας που μοιάζει δύσκολο να βοηθήσει την ομάδα του αναφορικά και με το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ειδικά από τη στιγμή που ο συναγωνισμός αναμένεται να είναι ιδιαίτερα έντονος!

BP ABU DHABI FORD WORLD RALLY TEAM
Μετά από το ανεπιτυχές αποτέλεσμα της Ιρλανδίας, οι άνθρωποι της Ford θέλουν να αλλάξουν το κλίμα και να επιστρέψουν στο δρόμο των επιτυχιών. Με δεδομένο το γεγονός ότι το πρόγραμμα περιλαμβάνει μόλις 12 αγώνες φέτος, και ο ένας ανήκει ήδη στην ιστορία, η ομάδα του Malcolm Wilson πρέπει οπωσδήποτε να φύγει από τη Νορβηγία με τη μέγιστη συγκομιδή βαθμών, αν θέλει να διεκδικήσει τον τίτλο των Κατασκευαστών. Βλέπετε, αυτός είναι και ένας από τους λίγους αγώνες που το δίδυμο της ομάδας, με τους Hirvonen και Latvala, μπορεί να κάνει το 1-2. Ο Hirvonen, έχει κερδίσει στη Νορβηγία, την ώρα που συμπατριώτης του σε αντίστοιχες συνθήκες πέρσι σημείωσε την πρώτη και μοναδική νίκη της καριέρας του στο θεσμό. Με δεδομένο το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει αποδείξει ότι τόσο σε χώμα, όσο και χιόνι είναι αντίστοιχα ανταγωνιστικό με την C4, αλλά και τον σημαντικό αριθμό δοκιμών που έχουν πραγματοποιήσει το τελευταίο διάστημα, η ομάδα της Ford θα προσπαθήσει από την αρχή να δικαιολογήσει τον τίτλο του φαβορί που της έχει αποδοθεί.

STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Στον συγκεκριμένο αγώνα, η δεύτερη ομάδα της Ford αναμένεται να κάνει και την πιο δυναμική της εμφάνιση στο θεσμό. Οι Urmo Aava και Henning Solberg που θα αποτελέσουν το δίδυμο της Stobart Ford στον συγκεκριμένο αγώνα διακρίνονται για τις επιδόσεις του στο χιόνι και μοιάζουν ικανοί για να προκαλέσουν αρκετούς πονοκεφάλους στους κορυφαίους συνδυασμούς. Ειδικά ο Solberg, είναι για πολλούς ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση μίας θέσης στο βάθρο, και γιατί όχι και για τη νίκη. Ο Νορβηγός, που το 2007 είχε τερματίσει στην 3η θέση του αγώνα, έχει τεράστια γνώση των ειδικών διαδρομών, την απαιτούμενη ταχύτητα στο χιόνι, την ώρα που η Ford του έδωσε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει περισσότερα από 250 χιλιόμετρα δοκιμών στο χιόνι με το αυτοκίνητο, πριν τον αγώνα. Ουσιαστικά, με αυτόν τον τρόπο, η ομάδα του Wilson αποδεικνύει και έμπρακτα πόσο υπολογίζει τον Solberg, αλλά και τον Aava, που επίσης οδήγησε το αυτοκίνητο, εν όψει του Ράλλυ Νορβηγίας. Τα μάτια σας λοιπόν, στραμμένα και στην Stobart!

CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Αυτή θα είναι η δεύτερη εμφάνιση της Citroen Junio Rally Team, με τον Conrand Rautenbach να είναι για ακόμα μία φορά ο ένας από τους δύο οδηγούς που θα έχουν δικαίωμα συγκομιδής βαθμών για λογαριασμό της ομάδας. Μόνο που στη Νορβηγία θα τον πλαισιώσει ο ταλαντούχος Evgeny Novikov, στην πρώτη του από τις οκτώ συνολικά εμφανίσεις που θα πραγματοποιήσει με τα χρώματα της γαλλικής ομάδας. Ο Sebastien Ogier από την πλευρά του, μπορεί να συμμετέχει στον αγώνα, αλλά δεν συμπεριλαμβάνεται στο δίδυμο της CJRT. Ο Rautenbach που αρχικά εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των υπολοίπων βρισκόταν στους βαθμούς στην Ιρλανδία, έκανε ένα λάθος που τον οδήγησε στην εγκατάλειψη. Στη Νορβηγία, είναι δεδομένο ότι ο νεαρός Νοτιοαφρικανός θα κυνηγήσει τους πρώτους του βαθμούς στο θεσμό. Αντίθετα, ο νεαρός Novikov διακρίνεται για τις επιδόσεις του στο χιόνι, και πολλοί θεωρούν ότι ο ταλαντούχος Ρώσος οδηγός είναι ικανός για αρκετές εκπλήξεις!

ΑΛΛΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Η λίστα των συμμετοχών του αγώνα, μόνο πλούσια θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, αναφορικά με τους ιδιώτες που θα λάβουν μέρος στον αγώνα, Κεντρικό πρόσωπο ανάμεσα τους, δεν είναι άλλος από τον Petter Solberg, ο οποίος και θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο τιμόνι της Citroen Xsara WRC ’06 που αγόρασε πριν από μερικούς μήνες και θα φέρει τα χρώματα της δικής του ομάδας, της Petter Solberg Rally Team. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, που επιθυμεί να λάβει μέρος σε όλους τους εναπομείναντες αγώνες του θεσμού, είναι το μεγάλο ερωτηματικό, αφού αν το αυτοκίνητο είναι ανταγωνιστικό είναι ικανός για το καλύτερο στην πατρίδα του. Πάντως, μετά από τις πρώτες δοκιμές έχει χαρακτηρίσει την Xsara ταχύτερη τόσο από το Focus, όσο και από το Impreza! Λέτε; Μακάρι! Μιας και περί Subaru ο λόγος, στη Νορβηγία θα δούμε και δύο Impreza S14 WRC στα χέρια των Mads Οstberg και Andreas Grondal. Ο πρώτος αναμένεται να είναι ταχύς στον αγώνα της πατρίδας του, και ένας από τους βασικούς διεκδικητές μία θέσης στους βαθμούς. Ο Grondal από την πλευρά του, ξεκίνησε από νωρίς με προβλήματα, αφού σε δοκιμές πριν τον αγώνα, τούμπαρε με τον Impreza τελευταίων προδιαγραφών. Τέλος, ακόμα ένας οδηγός που αξίζει της προσοχής μας είναι και ο πρώην εργοστασιακός οδηγός της Suzuki, Per Gunnar Andersson, ο οποίος και θα λάβει μέρος με ένα Skoda Fabia WRC.

ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ PWRC
Στο Ράλλυ της Ιρλανδίας, μαζί με το WRC, την πρώτη επίσημη του εμφάνιση έκανε και το Πρωτάθλημα Νέων, με τον Aaron Burkart να κερδίζει τον πρώτο αγώνα. Στη Νορβηγία, οι φίλοι του σπορ θα έχουν την ευκαιρία να δουν για πρώτη φορά τους πρωταγωνιστές του PWRC, με το θεσμό να αναμένεται φέτος το ίδιο εντυπωσιακός και ενδιαφέρον με τα τελευταία χρόνια. Η λίστα συμμετοχών περιλαμβάνει μερικά από τα πλέον γνωστά ονόματα του χώρου, τα οποία και εγγυώνται την ποιότητα του θεάματος. Ο Martin Prokop βρίσκεται στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας, με τον Τσέχο να συμμετέχει παράλληλα με το JWRC, στο τιμόνι ενός Mitsubishi Lancer EVO IX. O νεαρός οδηγός, στην δεύτερη χρονιά συμμετοχής του στο θεσμό, αναμένεται να είναι μία από τις απειλές για τους υπόλοιπους οδηγούς. Όπως για παράδειγμα ο πρώην Πρωταθλητής Toshi Arai, που με το Subaru Impreza WRX STi, θα προσπαθήσει να επανέλθει φέτος στο δρόμο των επιτυχιών. Με Subaru, θα δούμε και τους Patrick Flodin και Andreas Mikkelsen, με τον πρώτο να είναι από τα φαβορί ειδικά αν αναλογιστούμε και την νίκη του στη Μ. Βρετανία πριν από μερικούς μήνες. Βέβαια, μία από τις εμφανίσεις που περιμένουν με αγωνία οι περισσότεροι, είναι αυτή του Patrick Sandell, που στη Νορβηγία θα κάνει το ντεμπούτο του στο τιμόνι του Skoda Fabia S2000 στα χρώματα της Red Bull. Τέλος, στη Νορβηγία θα δούμε και τον πρώτο από τους νικητές του Pirelli Star Driver, τον νεαρό Martin Semerad, την ώρα που οι υπόλοιποι τέσσερις νικητές του διαγωνισμού θα κάνουν ντεμπούτο στην Πορτογαλία.
Επίσημο site αγώνα: http://www.rallynorway.com
Επίσημο site WRC: http://www.wrc.com.
Οι νικητές του 2007, Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen με το Ford Focus RS WRC '06

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου