Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009

Τί ξέρουμε από την Ιστορία της Subaru; Μέρος 3ον

1960-1970

1961

Sambar
Σύνολο (μήκος x πλάτος x ύψος) : 2.990χιλ x 1.300χιλ x 1.520χιλ
Βάρος οχήματος: 530 κιλά
Μοντέλο: EK32
Τύπος: Αερόψυκτος, 2-χρονος, 2-κύλινδρος παράλληλης σύνδεσης
Μέγ. ισχύς (ps/rpm): 18/4,700
Μέγ. ροπή (kg-m/rpm): 3.2/3,200
Μπροστά: Ανεξάρτητη ανάρτηση με διαμήκεις βραχίονες
Πίσω: Ανεξάρτητη ανάρτηση αιωρούμενου άξονα

Το Φεβρουάριο του 1961, έκανε την εμφάνισή του το Subaru Sambar. Το Sambar, το οποίο βασιζόταν στο Subaru 360, ήταν ένα φορτηγό πολύ ευχάριστο και σταθερό στην οδήγηση. Σε σύγκριση με τα άλλα τετράτροχα φορτηγά της εποχής του, το Subaru Sambar είχε την πιο χαμηλή πλατφόρμα και το πιο ευρύχωρο χώρο εμπορευμάτων. Το μικρό φορτηγό, με την ευελιξία του στις στροφές στενών δρόμων, ήταν μια ανανέωση στο βιομηχανικό κόσμο. Τον επόμενο Σεπτέμβριο, παρουσιάστηκε το Sambar Light Van ως το όχημα που δεν προορίζονταν μόνο για επαγγελματική χρήση, αλλά και για αναψυχή. Με το Sambar, η Subaru εδραιώθηκε ως κατασκευαστής ελαφρών επιβατικών οχημάτων.

1965

Subaru 1000
Σύνολο (μήκος x πλάτος x ύψος) : 3.930χιλ x 1.480χιλ x 1.390χιλ
Βάρος οχήματος: 695 κιλά
Μοντέλο: EA52
Τύπος: Υδρόψυκτη, 4-κύλινδρη OHV οριζόντιων και αντικείμενων κυλίνδρων
Διάμετρος x διαδρομή: 72χιλ x 60χιλ
Κυβισμός: 977κ. εκ.
Συμπίεση: 6,5
Μέγ. ισχύς (ps/rpm) : 55/6.000
Μέγ. ροπή (kg-m/rpm): 7.8/3.200
Μπροστά: Ανεξάρτητη ανάρτηση τύπου ψαλιδιού με εγκάρσια ψαλίδια
Πίσω: Ανεξάρτητη ανάρτηση τύπου συρόμενου βραχίονα με διαμήκη ψαλίδια

Στις 14 Μαΐου 1966, έκανε την εμφάνισή του το Subaru 1000, το πρώτο όχημα που χρησιμοποιούσε το βασικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που αποτελεί το εντυπωσιακό χαρακτηριστικό των σημερινών οχημάτων της Subaru, η μετάδοση κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς (FWD) με επίπεδο κινητήρα οριζόντιας διάταξης. Εκείνη την εποχή, πολλοί μηχανικοί μελετούσαν την τεχνολογία FWD, η οποία προσέφερε πολύ καλό έλεγχο χειρισμών και σταθερότητα κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Όμως, στα προσθιοκίνητα συστήματα υπήρχαν προβλήματα: το τιμόνι γινόταν βαρύ, οι κραδασμοί μεταφέρονταν πολύ εύκολα, ενώ η πλευρική τοποθέτηση του εν σειρά κινητήρα επιδρούσε πολύ αρνητικά στην ισορροπία βάρους αριστερά-δεξιά, με αποτέλεσμα να περιστρέφεται εύκολα το όχημα. Η επίλυση αυτών των τεχνικών προβλημάτων δεν ήταν εύκολη και κανένας άλλος κατασκευαστής στην Ιαπωνία δεν κατάφερε να παρουσιάσει κάποια καινοτομία.
Sambar II 1966
Οι άλλοι κατασκευαστές επέλεξαν τα συστήματα μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς, ενώ η Subaru αποφάσισε να εξελίξει το προσθιοκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η εταιρία ανέπτυξε μια σειρά τεχνολογιών για να ξεπεράσει τα εμπόδια που παρουσιάζονταν στα προσθιοκίνητα συστήματα και επέλεξε τον επίπεδο κινητήρα οριζόντιας διάταξης, ο οποίος ήταν πολύ δημοφιλής στη βιομηχανία αεροσκαφών. Τοποθετώντας αυτόν τον κινητήρα κατά το διαμήκη άξονα, η Subaru πέτυχε να δημιουργήσει το δικό της ιδανικό συμμετρικό προσθιοκίνητο σύστημα με ισορροπία βάρους αριστερά-δεξιά. 1968 Ιδρύεται η Subaru of America, Inc. και ξεκινά η εξαγωγή αυτοκινήτων Subaru στις Ηνωμένες Πολιτείες.

1969
FF-1 (1969)

Subaru R-2
Σύνολο (μήκος x πλάτος x ύψος) : 2.995χιλ x 1.295χιλ x 1.335χιλ
Βάρος οχήματος: 450 κιλά
Μοντέλο: EK33
Τύπος: Αερόψυκτη, 2-κύλινδρη ευθύγραμμης διάταξης, 2-χρονη
Διάμετρος x διαδρομή: 61,5χιλ x 60χιλ
Κυβισμός: 356κ. εκ.
Συμπίεση: 7,5
Μέγ. ισχύς (ps/rpm) : 36/7.000
Μέγ. ροπή (kg-m/rpm): 3.8/6.400
Μπροστά: ανάρτηση ημισυρόμενου βραχίονα με επικλινή ψαλίδια
Πίσω: Ανεξάρτητη ανάρτηση ημισυρόμενου βραχίονα με επικλινή ψαλίδια

Το Subaru R-2, αντικαθιστώντας το Subaru 360, παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 1969. Σχεδιασμένο για τη νέα εποχή, το R-2 ήταν ένα μίνι σεντάν το οποίο προσέλκυσε μεγάλο ενδιαφέρον για το ρόλο του στην εξάπλωση της ιδέας του μικρού αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις του R-2 ήταν καλές και ταίριαξε καλά στην εποχή των εθνικών οδών στην οποία εισερχόταν η Ιαπωνία. Την ίδια στιγμή, το θαυμάσιο ζύγισμά του έκανε εύκολη την οδήγηση του R-2 σε δύσκολους δρόμους. Το R-2, με το εκλεπτυσμένο στυλ του και το ευρύχωρο εσωτερικό του, στο οποίο μπορούσαν να καθίσουν άνετα τέσσερα άτομα, αποτελούσε φόρο τιμής στους μηχανικούς της Subaru, οι οποίοι χρησιμοποίησαν τη συσσωρευμένη εμπειρία τους από τις ημέρες του Subaru 360 για να επεκτείνουν τα χαρακτηριστικά των μικρών οχημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου