Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2009

Τί ξέρουμε από την Ιστορία της Subaru; Μέρος 7ον

1986-1990

1986
Ιδρύεται στην Ταϊβάν η κοινοπραξία Ta Ching Motors Co., Ltd.

Rex III

Η τρίτη γενιά του Rex παρουσιάστηκε το 1988, πρώτα χωρίς τούρμπο. Ένα έτος αργότερα ακολούθησε ένα λίφτινγκ. Το 1992 βγήκε στην παραγωγή το τελευταίο Rex μετά από μία παραγωγή 1.900.000 αυτοκινήτων.

1987
Παρουσιάζεται στο Justy ο πρώτος ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης στον κόσμοΙδρύεται στις Ηνωμένες Πολιτείες η Subaru-Isuzu Automotive Inc. (SIA), μια κοινοπραξία με την Isuzu Motors Ltd.

1988
Sambar VI / Libero II

Δεύτερη γενιά του Libero με 1.0 και 1.2 λίτρα, 50, 52 και 54 HP, το οποίο έφθανε σε ταχύτητα τα 128 km/h

1989


Βγήκε στην παραγωγή το πρώτο μοντέλο στην μεσαία κατηγορία, πωλήθηκε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία τον Φεβρουάριο του 1989 και δύο μήνες αργότερα στην Αμερική. Στην Ευρώπη πήγε τον Σεπτέμβριο του 1989.

Με το Subaru Legacy η Subaru έκανε το πρώτο βήμα της στην αγορά των 2-λιτρων αυτοκινήτων. Η ομάδα σχεδιασμού, έχοντας επιφορτιστεί με το έργο της δημιουργίας ενός σεντάν που θα μπορούσε να πάρει την ηγετική θέση της εποχής στην παγκόσμια σκηνή, ξεκίνησε από το μηδέν αλλά τελικά επέλεξε να "χρησιμοποιήσει έναν επίπεδο κινητήρα οριζόντιας διάταξης με σύστημα μετάδοσης κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, ακολουθώντας με αυτόν τον τρόπο τις παραδοσιακές τεχνολογίες της Subaru, αλλά ταυτόχρονα αποδίδοντάς τις ως ένα ώριμο σύνολο προσαρμοσμένο στη νέα εποχή". Με αυτό τον τρόπο, στο Legacy ενσωματώθηκαν οι παραδοσιακές τεχνολογίες της Subaru, αλλά παρέμενε ένας εντελώς νέος σχεδιασμός που συγκέντρωνε οδικά χαρακτηριστικά υψηλής ποιότητας. Η σειρά αποτελούνταν από ένα τετράθυρο σεντάν και ένα στέισον βάγκον, με το τελευταίο να προκαλεί την έξαρση των στέισον βάγκον στην Ιαπωνία.


Στις αγορές της Ευρώπης ήταν 1.8 λίτρα με 90HP , στην Αμερική 2.2 λίτρα και 132ΗΡ, ενώ στην χώρα του ανατέλοντος ΄Ηλιου ήταν 2.0 λίτρα και 150ΗΡ. Αμέσως κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία και η έκδοση Turbo με 203ΗΡ, ενώ δεν άργησε να εμφανιστεί και η έκδοση type RA με 223ΗΡ.

Σύνολο Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) : 4,690mm x 1,690mm x 1,500mm

Βάρος οχήματος: 1,210 Κιλά

Model : EJ20

Type : Water-cooled, Horizontally-Opposed 4-cylinder, 4-cam, 16-valve

Bore x stroke : 92.0mm x 75.0mm

Engine displacement : 1,994cc

Compression ratio : 8.5

Max. output (ps/rpm) : 150/6,800

Max. torque (kg-m/rpm) : 17.5/3,200

Front : Strut type independent suspension

Rear : Dual link and strut type independent suspension



Η Subaru δίνει μεγάλη σημασία στο θέμα των οδικών χαρακτηριστικών και των επιδόσεων των αυτοκινήτων της και οι μηχανικοί της εκτελούν επανειλημμένες δοκιμές κάτω από όλες τις πιθανές συνθήκες, τόσο σε πίστες δοκιμών όσο και σε κανονικούς δημόσιους δρόμους.
Η διαδικασία αυτή αποτελεί μέρος των σταδίων εξέλιξης ενός αυτοκινήτου. Τα δεδομένα που συλλέγονται από αυτές τις δοκιμές χρησιμοποιούνται για την εκτενή βελτίωση των οχημάτων, έτσι ώστε να επιδεικνύουν εξαιρετική οδική συμπεριφορά και επιδόσεις.
Το άλλο τμήμα της διαδικασίας εξέλιξης των επιδόσεων των οχημάτων είναι η τακτική της Subaru της αναμέτρησης των νέων μοντέλων με τα παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας πριν την ίδια την παρουσίαση των νέων μοντέλων.
Φυσικά, ένας από τους στόχους αυτής της τακτικής είναι η κατάρριψη των παγκόσμιων ρεκόρ ταχύτητας από τις τεχνολογίες της Subaru.
Ωστόσο, το πιο σημαντικό είναι η συλλογή πολύτιμων δεδομένων που επιτυγχάνεται μόνο με την αμείλικτη πίεση των αυτοκινήτων στα όριά τους και η πιστοποίηση υψηλών επιδόσεων και αξιοπιστίας των αυτοκινήτων της Subaru από αυστηρούς κριτές, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

Τοποθεσία: Κέντρο Δοκιμών της Αριζόνα, Αριζόνα, ΗΠΑ
Ρεκόρ: Μέση ταχύτητα 223,345 χλμ/ώρα (παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας πιστοποιημένο από την FIA)
Όχημα: Legacy RS
Το 1989, από τις 2 μέχρι τις 21 Ιανουαρίου, η πρώτη γενιά Legacy καθιέρωσε ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στα 100.000 χλμ στο Κέντρο Δοκιμών της Αριζόνα, το οποίο βρίσκεται στα προάστια του Φοίνιξ της Αριζόνα.
Η απόσταση των 100.000 χλμ καλύφθηκε σε 447 ώρες, 44 λεπτά και 9,887 δευτερόλεπτα, με μια μέση ταχύτητα 223,345 χλμ/ώρα, καθιερώνοντας έτσι ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας.
Τα οχήματα που διεκδίκησαν το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας βασίζονταν στην πρώτη γενιά τετράθυρων σεντάν RS Legacy με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων.
Στα οχήματα εκτελέστηκαν επιμέρους προσαρμογές για τη συμμόρφωση με τους διεθνείς κανονισμούς της FIA (Federation International de l'Automobile - Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου), αλλά τα οχήματα ήταν ουσιαστικά ίδια με τα μοντέλα μαζικής παραγωγής.
Η πρώτη γενιά Legacy διεκδίκησε τα παγκόσμια ρεκόρ των 100.000 χιλιομέτρων και των 50.000 μιλίων, καθώς και τα διεθνή ρεκόρ για την Κατηγορία Α (οχήματα που δεν έχουν ετήσια μαζική παραγωγή 5.000 τεμαχίων ή μεγαλύτερη*)/ Ομάδα Ι (βενζινοκινητήρας)/ Κλάση 7 (1.500 κ. εκ.-2.000 κ. εκ.).*
Η προσπάθεια έγινε μόλις πριν την ανακοίνωση της πρώτης γενιάς Legacy και έτσι δεν είχε δοθεί άδεια για την παραγωγή 5.000 τεμαχίων. Συνεπώς, η διεκδίκηση έπρεπε να γίνει στην Κατηγορία Α.
Η τοποθεσία της προσπάθειας, στο Κέντρο Δοκιμών της Αριζόνα, ήταν μια οβάλ πίστα με συνολικό μήκος 9,182 χιλιόμετρα.
Το όχημα έπρεπε να κινείται συνεχώς για 100.000 χιλιόμετρα και θα υπολογιζόταν η μέση ταχύτητά του. Φυσικά, στον υπολογισμό συμπεριλήφθηκε και ο χρόνος στα πιτ.
Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας, ο ανεφοδιασμός με καύσιμα, οι αλλαγές ελαστικών και οι αλλαγές οδηγών μπορούν να γίνουν κατά βούληση, αλλά όσο περισσότερες είναι οι στάσεις στα πιτ, τόσο μεγαλύτερες είναι οι απώλειες σε χρόνο.
Τρία οχήματα Legacy ξεκίνησαν τη μεγάλη προσπάθεια για την κατάκτηση των φαινομενικά ατελείωτων 10.891 γύρων στην οβάλ πίστα στο Κέντρο Δοκιμών της Αριζόνα.
Ο χρόνος ήταν 11 λεπτά και 56 δευτερόλεπτα μετά τις 3 π.μ. στις 21 Ιανουαρίου 1989. Ήταν 447 ώρες, 44 λεπτά και 9,887 δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση. Αυτή ήταν η στιγμή που το Legacy ξεπέρασε όλα τα αυτοκίνητα καλύπτοντας την απόσταση των 100.000 χιλιομέτρων στο πιο σύντομο χρονικό διάστημα που έγινε ποτέ.
Το πιο σπουδαίο ήταν το γεγονός ότι και τα τρία αυτοκίνητα κατέρριψαν το παλιό ρεκόρ ταχύτητας, υπερβαίνοντάς το με περισσότερα από 10 χλμ/ώρα. Αυτή η προσπάθεια κατάρριψης των παγκόσμιων και διεθνών ρεκόρ ταχύτητας αποτελούσε μέρος ενός αγώνα που αναγνωρίστηκε επίσημα από την FIA και διεξήχθη σύμφωνα με τους αυστηρούς κανόνες που θέτει η FIA.
Επιπλέον, τα όργανα μέτρησης για τον υπολογισμό της ταχύτητας του αυτοκινήτου και οι κριτές της προσπάθειας διέθεταν την επίσημη έγκριση της FIA. Η εποπτεία του αγώνα έγινε από την Επιτροπή Αγώνων Αυτοκινήτου των ΗΠΑ (ACCUS) και την υφιστάμενη οργάνωσή της, την United States Auto Club (USAC).
Με το Subaru Legacy, το οποίο παρουσιάστηκε το Φεβρουάριο του 1989, η Subaru έκανε το πρώτο βήμα της στην αγορά των 2-λιτρων αυτοκινήτων. Η ομάδα σχεδιασμού, έχοντας επιφορτιστεί με το έργο της δημιουργίας ενός σεντάν που θα μπορούσε να πάρει την ηγετική θέση της εποχής στην παγκόσμια σκηνή, ξεκίνησε από το μηδέν αλλά τελικά επέλεξε να "χρησιμοποιήσει έναν επίπεδο κινητήρα οριζόντιας διάταξης με σύστημα μετάδοσης κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, ακολουθώντας με αυτόν τον τρόπο τις παραδοσιακές τεχνολογίες της Subaru, αλλά ταυτόχρονα αποδίδοντάς τις ως ένα ώριμο σύνολο προσαρμοσμένο στη νέα εποχή".
Με αυτό τον τρόπο, στο Legacy ενσωματώθηκαν οι παραδοσιακές τεχνολογίες της Subaru, αλλά παρέμενε ένας εντελώς νέος σχεδιασμός που συγκέντρωνε οδικά χαρακτηριστικά υψηλής ποιότητας. Η σειρά αποτελούνταν από ένα τετράθυρο σεντάν και ένα στέισον βάγκον, με το τελευταίο να προκαλεί την έξαρση των στέισον βάγκον στην Ιαπωνία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου