


ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 60
Εργοστασιακές: 9
FIA 2: 5
PWRC: 13
JWRC: 9
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 1.263,20
Αριθμός ε.δ.: 17
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 347,12
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 9η – 12η Μόντε Λέρνο (29,15 χλμ.) Μικρότερη Ε.Δ.: 15η Αρζακένα (10,24 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 87.17 χλμ./ώρα Λεμπ – Ελένα (Citroen C4 WRC)
Υψηλότερη Μ.Ω.Τ.: 89,95 χλμ./ώρα, Μάρκους Γκρένχολμ (2007, Ford Focus WRC)
Νίκες Οδηγών:
Λεμπ 3,
Γκρένχολμ 1,
Π. Σόλμπεργκ 1
Νίκες Κατασκευαστών:
Citroen 3,
Ford 1,
Subaru 1
Επιφάνεια: Χώμα
Service Park: Ένα, Olbia
Εκκίνηση: Πέμπτη 22 Μαίου 20:00-21:30 στο κέντρο της Olbia. s
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2004 Solberg – Mills (Subaru Impreza WRC ’04 – 81.02 χλμ./ώρα)
2005 Loeb - Elena (Citroen Xsara WRC – 85.18 χλμ./ώρα)
2006 Loeb - Elena (Citroen Xsara WRC ‘06 – 88.33 χλμ./ώρα)
2007 Gronholm- Rautiainen (Ford Focus RS WRC '07 – 89.95 χλμ./ώρα)
2008 Loeb - Elena (Citroen C4 WRC – 87.17 χλμ./ώρα)
TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Αναμφίβολα, στην Citroen δεν περίμεναν ότι η χρονιά θα εξελισσόταν με τόσο ιδανικό τρόπο. Οι Loeb και Sordo έχουν συνεισφέρει τα μέγιστα στην ομάδα του Olivier Quesnel, με αποτέλεσμα οι Γάλλοι να απολαμβάνουν μία σημαντική διαφορά στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Την ίδια ώρα, ο Sebastien Loeb είναι και πάλι το μεγάλο αφεντικό, έχοντας κάνει το 5 στα 5, με αποτέλεσμα στα μισά του Πρωταθλήματος τόσο ο ίδιος, όσο και η ομάδα του, να μοιάζουν σχεδόν σίγουρο ότι θα κατακτήσουν και τους δύο τίτλους. Στη Σαρδηνία, τίποτα δεν μοιάζει διαφορετικό, αφού οι στόχοι θα είναι ίδιοι όπως σε κάθε περίπτωση. Ο Loeb θα διεκδικήσει τη νίκη και μόνο η σειρά εκκίνησης μοιάζει ικανή να τον προβληματίσει. Την ίδια ώρα, ο Dani Sordo εμφανίζεται φέτος εξαιρετικός και στο χώμα, αφού και στην Αργεντινή ο Ισπανός κατάφερε να σκαρφαλώσει στο βάθρο και μάλιστα στο δεύτερο σκαλί του! Ο Sordo είναι το κλειδί της φετινής παρουσίας της Citroen σε επίπεδο Κατασκευαστών, και το αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία.
ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLY TEAM

Αισίως φτάνουμε στα μέσα του φετινού Πρωταθλήματος και στο στρατόπεδο της Ford, ακόμα αναζητούν την πρώτη τους νίκη για το 2009. Ότι και αν έχουν δοκιμάσει δεν έχει σταθεί αρκετό για να επιτρέψει σε έναν από τους δύο Φιλανδούς οδηγούς της ομάδας να κερδίσουν, με αποτέλεσμα αυτό να έχει αποφέρει αντιδράσεις στους κόλπους της ομάδας. Ο Mikko Hirvonen, έχοντας στις πλάτες του την ευθύνη του «διώκτη» του Sebastien Loeb, δεν μοιάζει ικανός να τον ξεπεράσει. Αλλά ακόμα και όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, η τύχη δεν είναι με το μέρος του. Η εγκατάλειψη στην Αργεντινή, η οποία και ήταν η πρώτη μετά από το Ράλλυ Ιαπωνίας του 2006, του κόστισε πολύ περισσότερο από όσο περίμενε, αφού πλέον βρίσκεται 20 ολόκληρους βαθμούς μακριά από την κορυφή. Ίσως, αυτό να τον βοηθήσει και να αποβάλει το άγχος που πλέον τον έχει καταβάλει και είναι φανερό. Κάτι αντίστοιχο, όμως, χρειάζεται και ο Jari Matti Latvala, ο οποίος στην Αργεντινή κινήθηκε ιδιαίτερα συντηρητικά και ουσιαστικά έθεσε σαν στόχο να επιστρέψει στον τερματισμό. Κάτι που εν τέλει κατάφερε. Πάντως, ο νεαρός Φιλανδός μοιάζει και ο ιδανικός σε επίπεδο χρόνων στις ειδικές, που είναι ικανός να αντιμετωπίσει τον Loeb. Αρκεί, να αποκτήσει και την αντίστοιχη αξιοπιστία που διακατέχει τους οδηγούς αυτού του επιπέδου, αποφεύγοντας τα λάθη. Κάτι που κάνει αρκετά συχνά.
Με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η «μεγάλη» ομάδα της Ford, η Stobart έχει καταφέρει και την έχει πλησιάσει στη βαθμολογία των Κατασκευαστών, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι τα πληρώματα της αποφεύγουν τα λάθη και καταφέρνουν να τερματίζουν στους βαθμούς. Ο Matthew Wilson, μπορεί να μην κλέβει τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του, αλλά αναμφίβολα έχει σημειώσει φέτος σπουδαία βελτίωση. Έχει καταφέρει να τερματίσει σε όλους τους αγώνες του μέχρι σήμερα, με εξαίρεση την Πορτογαλία, όπου ένα λάθος την τελευταία μέρα τον έθεσε εκτός κατάταξης. Την ίδια ώρα, ο Henning Solberg με τον αθόρυβο τρόπο που τον χαρακτηρίζει, έχει καταφέρει να βρίσκεται στην τέταρτη θέση του Πρωταθλήματος Οδηγών, έχοντας τερματίσει σε όλους τους αγώνες, με εξαίρεση την Κύπρο, στους βαθμούς. Ο πολυπρωταθλητής Νορβηγίας, έχει την απαιτούμενη ταχύτητα στο χώμα για το κάτι παραπάνω, τουλάχιστον σε επίπεδο βάθρου και αυτό είναι που θα κυνηγήσει και στη Σαρδηνία. Απλά, τόσο αυτός, όσο και ο Wilson, «πληρώνουν» το γεγονός ότι δεν πραγματοποιούν δοκιμές εξέλιξης, με αποτέλεσμα να μην μπορούν άμεσα να βρουν ρυθμό στον αγώνα.
Οι πιτσιρικάδες της Citroen, θα προσπαθήσουν και σε αυτόν τον αγώνα να διεκδικήσουν μία θέση στους βαθμούς. Ο Evgeny Novikov και ο Conrand Rautnebach θα αποτελέσουν το δίδυμο που θα βαθμολογηθεί για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τον νεαρό Ρώσο να είναι και αυτός που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Βλέπετε, ο Novikov, ειδικά στο χώμα, είναι ταχύς ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει σημειώσει κάποιους εντυπωσιακούς χρόνους σε μεμονωμένες ειδικές διαδρομές. Μόλις 19 χρονών, έχει πολύ μικρή εμπειρία και είναι δεδομένο ότι όταν πραγματοποιήσει σημαντικό αριθμό αγωνιστικών χιλιομέτρων, θα συνδυαστεί η επίδοση με το αποτέλεσμα. Από την άλλη πλευρά, ο Rautenbach θα προσπαθήσει όπως και σε κάθε αγώνα εξάλλου, να τερματίσει στους βαθμούς, εκμεταλλευόμενος τυχόν στραβοπατήματα των ταχύτερων συνδυασμών. Βέβαια, αρκεί να μην πραγματοποιήσει και ο ίδιος κάποιο λάθος που θα τον θέσει εκτός μάχης, κάτι που φέτος δεν έχει αποφύγει.
Ο Federico Villagra θα εκπροσωπήσει μόνος του χρώματα της Munchis, όπως εξάλλου και σε κάθε αγώνα που η ομάδα της Αργεντινής κάνει την εμφάνιση της φέτος. Ο επτά φορές Πρωταθλητής Αργεντινής, έρχεται στη Σαρδηνία με το ηθικό του ανεβασμένο στα ύψη, αφού στον αγώνα της πατρίδας του πριν από μερικές εβδομάδες κατάφερε να τερματίσει στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης! Ένα αποτέλεσμα, το οποίο και ήταν το καλύτερο που έχει σημειώσει στην καριέρα του. Στη Σαρδηνία, στόχος θα είναι και πάλι αντίστοιχος. Η 4η θέση, βέβαια, θα έρθει πολύ δύσκολα και μόνο με τη βοήθεια της τύχης, αλλά η ταχύτητα του μοιάζει ικανή να τον τοποθετήσει στην πρώτη βαθμολογούμενη οκτάδα. Σίγουρα, στο χώμα έχει όλες τις προϋποθέσεις για να το καταφέρει.
Ο Petter Solberg, ετοιμάζεται για την 4η φετινή του εμφάνιση με την Citroen Xsara WRC προδιαγραφών 2006, η οποία μάλιστα θα είναι αναβαθμισμένη σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Ο Νορβηγός, αφού πρώτα γκρίνιαξε στην Citroen, απειλώντας μάλιστα ότι θα αλλάξει αυτοκίνητο αντικαθιστώντας την Xsara με ένα Peugeot 307, κατάφερε να εξασφαλίσει τα μηχανικά διαφορικά και όλα εκείνα μέρη που χρησιμοποιούσε ο Sebastien Loeb στη δική του «μπλε» Xsara το 2006. Αν ο συνδυασμός αποδώσει τα αναμενόμενα, ο Solberg μπορεί να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο και να προκαλέσει αρκετούς πονοκεφάλους. Ο Πρωταθλητής του 2003 έχει βρει μέρος του παλιού του εαυτού πίσω από το τιμόνι της Xsara και δείχνει σαφώς καλύτερος σε σχέση με το παρελθόν. Δύο ακόμα συμμετοχές που αξίζουν τη προσοχή μας, είναι αυτές των Sebastien Ogier και Μads Ostberg. Ο περσινός Πρωταθλητής του JWRC, θα βρεθεί και πάλι στο τιμόνι της Citroen C4 WRC και θα προσπαθήσει να τερματίσει στους βαθμούς σημειώνοντας καλές επιδόσεις. Κάτι που κατάφερε στην Αργεντινή, απλά προβλήματα δεν του επέτρεψαν να συνδυάσει με το τελικό αποτέλεσμα. Ανάλογος θα είναι ο στόχος του Ostberg, ο οποίος έχει δείξει στο τιμόνι του Subaru Impreza WRC ’08, ότι μπορεί να σημειώσει καλούς χρόνους σε επίπεδο γενικής, ειδικά από τη στιγμή που το αυτοκίνητο εφοδιάστηκε με τις αναρτήσεις της Ohlins.
Το φετινό Πρωτάθλημα Παραγωγής συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον. Από τη μία πλευρά η ποιότητα, αλλά και ο αριθμός των συμμετοχών, και από την άλλη ο συναγωνισμός για τη νίκη, έχουν μετατρέψει το PWRC σε κάποιους αγώνες, πιο ενδιαφέρον ακόμα και από το WRC! Στην Σαρδηνία, θα βρεθούν όλοι οι κορυφαίοι συνδυασμοί του θεσμού, οι οποίοι στη συνέχεια θα μετακομίσουν κατευθείαν στη χώρα μας για το Ακρόπολις. Οι Nasser Al Attiyah, Patrick Sandell και Armindo Araujo, που βρίσκονται και στις πρώτες θέσεις της βαθμολογίες, είναι τα λογικα φαβορί, με τον Σουηδό να δείχνει ένα κλικ ταχύτερος από τους υπολοίπους όταν οι συνθήκες του το επιτρέπουν. Βέβαια, στη μάχη πρέπει να υπολογίσουμε τον Patrick Flodin, που σε όποιον αγώνα έχει συμμετάσχει με το Subaru Impreza N15 έχει διεκδικήσει τη νίκη, αλλά και τον Ιταλό Campedelli που στη Σαρδηνία παίζει εντός έδρας. Τέλος, αξίζει να παρατηρήσει κανείς και τους οδηγούς του Pirelli Star Driver, που με τα Lancer EVO X της ιταλικής Ralliart έχουν καταφέρει να σημειώσουν εξαιρετικούς χρόνους. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει στους Mark Tapper, αλλά Jarkko Nikara, οι οποίοι ξεχωρίζουν από τους υπολοίπους.
Μετά από αρκετό διάστημα, στη Σαρδηνία θα δούμε όλους τους πρωταγωνιστές του JWRC. Ο Michal Kosciuszko είναι αυτή τη στιγμή ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία και φθάνει στο ιταλικό νησί, έχοντας στις αποσκευές του δύο νίκες στις τρεις εμφανίσεις που έχει πραγματοποιήσει, εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι κάποιοι από τους αντιπάλους του προτίμησαν να μην συμμετάσχουν στους συγκεκριμένους αγώνες. Ο Πολωνός, έχει καλή παράδοση στη Σαρδηνία, αφού εκεί πέρσι σημείωσε την πρώτη του νίκη στο JWRC. Όπως όλα δείχνουν, ο μεγάλος του αντίπαλος θα είναι ο Martin Prokop με το Citroen C2. Ο Τσέχος, έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στους τελευταίους αγώνες στην προσπάθεια που καταβάλει στο PWRC, με αποτέλεσμα να θέλει τώρα να καλύψει το χαμένο έδαφος. Ο ομόσταυλος του Kosciuszko, ο Γερμανός Aaraon Burkart με ακόμα ένα Swift S1600, αναμένεται να είναι μέσα στους πρωταγωνιστές, ενώ οι Ιταλοί Alessandro Bettega, Simone Bertolotti και Luca Griοtti θα προσπαθήσουν για το κάτι παραπάνω στην πατρίδα τους. Καλύτερος των τριών, φυσικά, ο πρώτος, ο οποίος και στην Αργεντινή λίγο έλειψε να σημειώσει την πρώτη του νίκη στο θεσμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου