Κυριακή 3 Μαΐου 2009

WRC: Round 5 Rally Argentina (PWRC-JWRC): Και συνεχίζει…

Αν κάποιος ρώταγε τους Sebastien Loeb, Dani Sordo, αλλά και Olivier Quesnel ποια θα ήθελαν ιδανικά να είναι η εξέλιξη του Ράλλυ Αργεντινής, δεν θα μπορούσαν να σκεφτούν καλύτερο σενάριο από αυτό που είδαμε στα βουνά της λατινικής Αμερικής.

Το δίδυμο της Citroen κατάφερε να κάνει το δεύτερο 1-2 για λογαριασμό της ομάδας φέτος, μετά από κατάφεραν στον εναρκτήριο γύρο του θεσμού στην Ιρλανδία, και σε συνδυασμό με τον καταστροφικό αγώνα της Ford, που έφυγε από την Αργεντινή με μόλις 3 βαθμούς, της χάρισαν μία πολύ σημαντική διαφορά στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Την ίδια ώρα, ο Sebastien Loeb έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ακόμα καλύτερα, αφού εκτός από το γεγονός ότι συνεχίστηκε το σερί του, είδε τον μεγάλο του αντίπαλο Mikko Hirvonen, να μην επανεκκινεί σήμερα, με αποτέλεσμα η μεταξύ τους διαφορά νε εκτοξεύεται στους 20 βαθμούς, πέντε αγώνες μετά την έναρξη του θεσμού, χρίζοντας ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο, επτά αγώνες πριν την ολοκλήρωση του Πρωταθλήματος. Ο Loeb, με δεδομένη την εγκατάλειψη του Hirvonen, αλλά και τη σημαντική διαφορά του από τον Dani Sordo, δεν είχε κανένα λόγο να πιέσει σήμερα στο όριο.
Προστάτεψε ιδανικά την C4 από τις σκληρές επιφάνειες των σημερινών ειδικών, και χωρίς προβλήματα έφτασε πρώτος στη ράμπα του τερματισμού. Στο ίδιο πνεύμα και ο Dani Sordo, που χωρίς το άγχος της πίεσης από τον Hirvonen, αλλά και τη σημαντική του διαφορά από τον Latvala, έκανε αυτό που έπρεπε και έφερε τη δική του C4 στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Ένα αποτέλεσμα, που τον φέρνει και στην δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Οδηγών, με ένα βαθμό διαφορά από τον Hirvonen! Στο στρατόπεδο της Ford, ο προβληματισμός είναι έκδηλος. Οι μηχανικοί της ομάδας και ο Malcolm Wilson αποφάσισαν να μην επανεκκινήσει σήμερα ο Hirvonen υπό καθεστώς superally, έτσι ώστε να προστατευτεί ο κινητήρας του αυτοκινήτου, τον οποίο η ομάδα είναι υποχρεωμένη ελέω κανονισμών να χρησιμοποιήσει σε ακόμα έναν αγώνα.
Την ίδια ώρα, ο Jari Matti Latvala έμεινε μόνος του στην 3η θέση για να υπερασπιστεί τα χρώματα της ομάδας, έχοντας σαφής εντολές να φτάσει στον τερματισμό. Όμως, προβλήματα αξιοπιστίας στέρησαν τη δυνατότητα από τον νεαρό Φιλανδό να καταφέρει να τερματίσει στο βάθρο. Συγκεκριμένα, στη δεύτερη ειδική του σκέλους, και μετά από ένα άλμα, το Focus παρουσίασε πρόβλημα στην τροφοδοσία καυσίμου. Ο Φιλανδός σταμάτησε προσπάθησε να επιδιορθώσει το πρόβλημα, το οποίο και λύθηκε όταν και έκανε επανεκκίνηση (rebοot) στο πρόγραμμα. Όμως, είχε ήδη χάσει περίπου οκτώ λεπτά και μαζί τρεις θέσεις στην κατάταξη, όντας 6ος γενικής πλέον. Με αυτόν τον τρόπο, ολοκληρώθηκε ο καταστροφικός για την Ford αγώνας, και μάλιστα από προβλήματα αξιοπιστίας και στα δύο αυτοκίνητα. Αυτό είναι κάτι που δεν μας έχουν συνηθίσει στην Μ-Sport και όπως δήλωσε ο ίδιος ο Malcolm Wilson, θα ερευνήσουν να δουν τι ακριβώς συνέβη και στις δύο περιπτώσεις.
Την ίδια ώρα, ο Hirvonen δεν μπορούσε να κρύψει την πικρία του, αφού αυτή ήταν η πρώτη του εγκατάλειψη μετά από σχεδόν 2,5 χρόνια! Ο Φιλανδός είχε ένα σερί 22 τερματισμών στο WRC, αφού η τελευταία φορά που τέθηκε εκτός μάχης, ήταν στο Ράλλυ Ιαπωνίας του 2006. Με τον Latvala να χάνει έδαφος μετά τα προβλήματα με το σύστημα τροφοδοσίας του Focus, ο Petter Solberg κατάφερνε να σκαρφαλώσει στην 3η θέση της γενικής κατάταξης και να βρίσκεται αγκαλιά με την κατάκτηση του δεύτερου βάθρου, μετά από την 3η θέση που είχε κατακτήσει στην Κύπρο. Όμως, η τύχη δεν ήταν με το μέρος του Νορβηγού, αφού μετά από μερικά αγωνιστικά χιλιόμετρα, ένα πρόβλημα στην πίεση καυσίμου της Xsara WRC ʼ06, τον ανάγκασε να σταματήσει εννέα χιλιόμετρα πριν από τον τερματισμό της 20ης ειδικής και ουσιαστικά 20 εναπομείναντα αγωνιστικά χιλιόμετρα. Κρίμα για τον Πρωταθλητή του 2003, αφού δεν πρέπει να λησμονούμε το πρόβλημα υγείας που τον ταλαιπώρησε όλο αυτό το διάστημα και σίγουρα μία θέση στο βάθρο θα ήταν η καλύτερη για τον ίδιο επιβράβευση. Έτσι, με τα προβλήματα και τις εγκαταλείψεις να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο σημερινό τελευταίο σκέλος του αγώνα, η «καταραμένη» για πολλούς 3η θέση, κατέληξε στα χέρια του Henning Solberg, με το δεύτερο Ford Focus της Stobart.
Ο Νορβηγός ταλαιπωρήθηκε από το στήσιμο του αυτοκινήτου στο πρώτο σκέλος, αλλά στη συνέχεια διατήρησε έναν σταθερό ρυθμό, αποφεύγοντας τα προβλήματα, και ίσως αν εχθές δεν είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, να μπορούσε να πλησιάσει ακόμα περισσότερο τον αδελφό του Petter. Όμως, για καλή του τύχη, είδε τον αδελφό του να εγκαταλείπει και ουσιαστικά να του χαρίζει την 3η θέση της κατάταξης. Αντίστοιχα, οι Federico Villagra και Matthew Wilson, κατάφεραν να σκαρφαλώσουν στην 4η και 5η θέση της γενικής κατάταξης, αντίστοιχα, μπροστά από τον άτυχο Latvala. Μάλιστα, ο Αργεντινός είχε κάθε λόγο να είναι ευτυχισμένος στο τέλος του αγώνα, αφού αυτό είναι και το καλύτερο αποτέλεσμα που έχει σημειώσει στο WRC, το οποίο το κατάφερε μέσα στην πατρίδα του, μπροστά στους συμπατριώτες του, που σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, δεν έχαναν κάθε στιγμή την ευκαιρία να τον στηρίζουν και να τον επευφημούν.
O Sebastien Ogier, που εχθές είχε εγκαταλείψει, επανήλθε σήμερα υπό καθεστώς superally, και εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι οι περισσότεροι κορυφαίοι συνδυασμοί αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα, ή εγκατέλειψαν, κατάφερε να πλασαριστεί στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, αλλά στην σούπερ ειδική ξεκίνησε με σπασμένο κινητήρα, με αποτέλεσμα να χάσει δύο ακόμα θέσεις στην γενική κατάταξη και να ολοκληρώσει ένατος! Με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή ελέω μηχανικών προβλημάτων, ο Nasser Al Attiyah κατάφερε με το Subaru Impreza N15, να κατακτήσει δύο βαθμούς στο πλαίσιο του Πρωταθλήματος Οδηγών, αλλά και να σημειώσει την πρώτη του φετινή νίκη στο Πρωτάθλημα Παραγωγής, την ώρα που ο Αργεντινός Juan Marchetto τερμάτισε στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση. Ο οδηγός από το Κατάρ και πρώην Πρωταθλητής της κατηγορίας, είχε μεγάλη μάχη αρχικά με τον Gabriel Pozzo και τον Marcos Ligato στη συνέχεια, αλλά προβλήματα στα αυτοκίνητα και των δύο, του χάρισαν πολύτιμη διαφορά εχθές, την οποία και δεν είχε πρόβλημα να διατηρήσει σήμερα.
Μάλιστα, ο Pozzo δεν κατάφερε να λύσει τα προβλήματα του κινητήρα του σήμερα, με αποτέλεσμα να μην εκκινήσει το τρίτο και τελευταίο σκέλος. Με αυτόν τον τρόπο, ο Al Atriyah, φιγουράρει πλέον στην πρώτη θέση της βαθμολογίας μαζί με τον Armindo Araujo. Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε και την επίδοση του «δικού» μας Σπύρου Παυλίδη, από την Κύπρο, ο οποίος στη δεύτερη χρονιά συμμετοχής του στο θεσμό, κατάφερε να σημειώσει στην Αργεντινή το καλύτερο του αποτέλεσμα στο θεσμό, τερματίζοντας στην 3η θέση της γενικής! Εξαιρετικός και μακάρι η συνέχεια να είναι αντίστοιχη! Στο Πρωτάθλημα Νέων, ο Michal Kosciuszko σημείωσε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο θεσμό, μετά από αυτή που σημείωσε στην Πορτογαλία. Ο Πολωνός οδηγός μπορεί να ήταν άτυχος στο πρώτο σκέλος, όταν και προβλήματα του κόστισαν πολύτιμο χρόνο, αλλά η τύχη του χαμογέλασε την αμέσως επόμενη μέρα, όταν ο μέχρι εκείνη τη στιγμή πρωτοπόρος στην κατάταξη Alesandro Bettega με το Renault Clio S1600, αναγκαζόταν να εγκαταλείψει από ιμάντα, με αποτέλεσμα να περάσει και πάλι στην κορυφή αφήνοντας τον Aaron Burkart δεύτερο και τον Ιταλό (μεγάλο άτυχο του αγώνα) τρίτο.
Ο επόμενος γύρος του θεσμού, ο έκτος, θα πραγματοποιηθεί και πάλι σε χωμάτινες επιφάνειες, και συγκεκριμένα αυτές της Σαρδηνίας. Εκεί, η Citroen θα βρεθεί με την ψυχολογία στο ζενίθ, αφού οι διαφορές στα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών, αντίστοιχα, την έχουν φέρει σε θέση ισχύος απέναντι στον ανταγωνισμό.
Πως θα αντιδράσουν στην Ford; Κανείς δεν ξέρει.
Πάντως, όλα δείχνουν ότι ακόμα και αν βρεθούν στο σωστό δρόμο, δηλαδή αυτόν των επιτυχιών, πλέον μοιάζει να είναι πολύ αργά.

Ας δούμε, όμως, τι είπαν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές του αγώνα μετά τοον τερματισμό του αγώνα:

Sebastien Loeb: «Ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας, τον οποίο πραγματικά απολαύσαμε. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό για εμάς, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι μέχρι εχθές είχαμε μία πολύ ωραία μάχη με τον Mikko».

Dani Sordo: «Πιστεύω ότι η επίδοση μας είναι πολύ καλή. Θεωρώ ότι αυτό που κάναμε είναι ιδανικά και προσφέραμε μεγάλη χαρά στην ομάδα μας, αφού συγκεντρώσαμε πολύτιμους βαθμούς».

Henning Solberg: «Ήταν πολύ δύσκολος αγώνας και είμαι χαρούμενος από ο τελικό αποτέλεσμα. Μπορώ να καταλάβω την στεναχώρια του Petter και είναι κρίμα αυτό που του συνέβη. Επειδή και εμένα μου έχει συμβεί στο παρελθόν κάτι αντίστοιχο, μπορώ να τον καταλάβω».

Jari Matti Latvala: «Μετά από μία μεγάλη ευθεία, ακολουθούσε ένα μικρό άλμα. Όταν προσγειωθήκαμε χάσαμε την πίεση του καυσίμου. Προσπαθήσαμε διάφορα πράγματα μέσα στο αυτοκίνητο για να επισκευάσουμε το πρόβλημα και όταν επανεκκινήσαμε το σύστημα τα πάντα άρχισαν να λειτουργούν κανονικά. Στη συνέχεια δεν είχαμε το παραμικρό πρόβλημα και ίσως να ήταν ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά».

Mikko Hirvonen: «Είμαι απογοητευμένος, διότι εχθές είχαμε κερδίσει χρόνο και πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε τη νίκη. Πιστεύω ότι είχα την ευκαιρία να κερδίσω, αλλά ακόμα και δεύτερος να τερμάτιζα θα διατηρούσα τις ελπίδες μου για τον τίτλο. Όμως, αυτό μοιάζει πάρα πολύ δύσκολο πλέον. Η Αργεντινή δεν ήταν τόσο ευγενική μαζί μου».

Ken Rees: (team manager της Solberg WRT): «Ο Petter έδωσε και την ψυχή του αυτό το Σαββατοκύριακο και ήμασταν πολύ κοντά σε μία θέση στο βάθρο. Ο Petter και ο Phil έκαναν ότι μπορούσαν για επισκευάσουν το αυτοκίνητο, αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν και πολλά πράγματα. Σίγουρα, το να έχουμε κάνει τόσο μεγάλη προσπάθεια για να έρθουμε εδώ και να τελειώνει ο αγώνας τόσο άδοξα για εμάς 20 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό του Ράλλυ είναι πολύ σκληρό για όλους μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου