Κυριακή 3 Μαΐου 2009

WRC: Round 5 Rally Argentina (PWRC-JWRC): Με μια ματιά

Το Ράλλυ Αργεντινής, αποτελεί ακόμα έναν κλασσικό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Όντας ο μοναδικός από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού (όταν ακόμα και οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής δεν έχουν αγώνα στο καλεντάρι) ξεχωρίζει για το μοναδικό σκηνικό και περιβάλλον που τον χαρακτηρίζει. Η φυσική ομορφιά της χώρας, σε συνδυασμό με τις πολύ γρήγορες ειδικές διαδρομές, αλλά και τους εκατομμύρια φανατικούς φίλους των αγώνων Ράλλυ που κατακλύζουν τις ειδικές διαδρομές, δημιουργούν μία μοναδική εικόνα που δύσκολα βρίσκει κανείς σε οποιοδήποτε αγώνα του κόσμου. Φέτος, η Αργεντινή είναι μόλις ο ένας από τους δύο αγώνες που πραγματοποιούνται εκτός Ευρώπης. Όπως συνήθως, ο αγώνας έχει επίκεντρο και έδρα του, την Villa Carlos Paz, η οποία είναι ένα θέρετρο κοντά στην πόλη της Cordoba, της πόλης που πραγματικά «βουλιάζει» τις ημέρες του αγώνα από την παρουσία του κόσμου. Βέβαια, αυτό που διαχωρίζει τον αγώνα της Αργεντινής είναι η εικόνα στις ε.δ. με τους θεατές να κατασκηνώνουν σε αυτές, να ανάβουν φωτιές και να στήνουν ολόκληρα πάρτυ, θυμίζοντας περισσότερο φεστιβάλ παρά αγώνα του WRC.

Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα, πραγματοποίησε μία σημαντική σειρά από αλλαγές σε σχέση με αυτόν του 2008, έτσι ώστε να μειωθούν σημαντικά και οι απλές διαδρομές του αγώνα και να έχει μία πιο κόμπακτ σχεδίαση. Οι ειδικές διατηρούν την ίδια ποιότητα τους, χαρακτηριζόμενες από το εξαιρετικής ποιότητας χώμα, με πολλά περάσματα από νερά. Βέβαια, ένα από τα στοιχεία που διαφοροποιούν τον αγώνα της Αργεντινής είναι και το μεγάλο υψόμετρο που πραγματοποιείται ο αγώνας, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να έχουν μειωμένη απόδοση ισχύος, ελέω του λιγότερου αέρα. Όπως επιβάλλουν οι κανονισμοί, τα πληρώματα θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν μόλις μία γόμα ελαστικών και συγκεκριμένα την μαλακή των Pirelli Scorpion σε διάσταση 205/65/15. Τα αυτοκίνητα θα μπορούν να είναι εφοδιασμένα με δύο ρεζέρβες, αλλά και πάλι θα απαγορεύεται να τα χαράξουν.

Στο αγωνιστικό μέρος, αυτό που περιμένουν να δουν όλοι είναι αν θα σπάσει το σερί του Sebastien Loeb. Ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα προσπαθήσει να κάνει το 5 στα 5, και αν κρίνουμε από την προϊστορία αυτό είναι ιδιαίτερα πιθανό. Βλέπετε, ο Γάλλος έχει κερδίσει τα τελευταία 4 χρόνια στην Αργεντινή και είναι πανέτοιμος για την 5η του συνεχή νίκη στη χώρα της Λατινικής Αμερικής. Θα μπορέσει επιτέλους το δίδυμο της Ford να σπάσει το σερί του; Ο Mikko Hirvonen θα βγει από τη σκιά του μεγάλου του αντιπάλου; Και ποια θα είναι η αντίδραση του Jari Matti Latvala μετά από τον καταστροφικό αγώνα της Πορτογαλίας; Η πραγματικότητα είναι ότι οι δύο οδηγοί της ομάδας του Malcolm Wilson μοιάζουν να έχουν στα χαρτιά τουλάχιστον την ικανότητα να τον ξεπεράσουν. Η πράξη όμως, διαφέρει κατά πολύ.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 59
Εργοστασιακές: 9
FIA 2: 1
PWRC: 12
JWRC: 3
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 1.533,65
Αριθμός ε.δ.: 23
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 331,80
Μεγαλύτερη ε.δ.: 4η – 7η ε.δ. Capilla del Monte (22,95 χλμ.)
Μικρότερη ε.δ.: 1η - 18η – 23η Stadio Cordoba (2,40 χλμ.)
Επιφάνεια: Χώμα Service Park: Ένα, Villa Carlos Paz
Εκκίνηση: Πέμπτη 23 Απριλίου, 18:30 Carlos Paz
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2000 Burns-Reid (Subaru Impreza WRC2000) 88.56 (χλμ./ώρα)
2001 McRae-Grist (Ford Focus RS WRC 01) 90.45 (χλμ./ώρα)
2002 Sainz-Moya (Ford Focus RS WRC 02) 86.65 (χλμ./ώρα)
2003 Gronholm-Rautiainen (Peugeot 206WRC 02) 89.34 (χλμ./ώρα)
2004 Sainz-Marti (Citroen Xsara WRC) 87.23 (χλμ./ώρα)
2005 Loeb-Elena (Citroen Xsara WRC) 86.79 (χλμ./ώρα)
2006 Loeb-Elena (Citroen Xsara WRC) 85.42 (χλμ./ώρα)
2007 Loeb-Elena (Citroen C4 WRC) 86.57 (χλμ./ώρα)
2008 Loeb-Elena (Citroen C4 WRC) 84.92 (χλμ./ώρα)
TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM
Για ακόμα έναν αγώνα, η Citroen ξεκινάει ως το απόλυτο φαβορί για την κατάκτηση της νίκης σε αγώνα του WRC. Ο Sebastien Loeb έχει καταφέρει μέχρι τώρα να κερδίσει και τους τέσσερις αγώνες που έχουν πραγματοποιηθεί και οι περισσότεροι αναρωτιούνται αν θα συνεχίσει το σερί νικών του. Μία επικράτηση εδώ θα είναι η 5η συνεχόμενη στο φετινό Πρωτάθλημα, ενώ θα είναι και η 5η συνεχόμενη στην Αργεντινή. Με την C4 προδιαγραφών 2009 να έχει σημαντικές βελτιώσεις στην ανάρτηση, αλλά και στον κινητήρα αναφορικά με τη διαθέσιμη ροπή του, και συμπαραστάτη του, τόσο την ταχύτητα του, όσο και την παράδοση του στον αγώνα της Αργεντινής, είναι δεδομένο ότι μία ενδεχόμενη επικράτηση του μόνο έκπληξη δεν θα προκαλέσει. Παράλληλα, με τον Dani Sordo να εμφανίζεται εξαιρετικά βελτιωμένος στους τελευταίους αγώνες στο χώμα, η γαλλική ομάδα μοιάζει το μεγάλο φαβορί για να συγκεντρώσει το μέγιστο σύνολο βαθμών στο πλαίσιο του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Ο νεαρός Ισπανός έχει καταφέρει να σημειώσει εξαιρετικές επιδόσεις σε Κύπρο και Πορτογαλία, αποτελώντας πονοκέφαλο για τους οδηγούς της Ford!

ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLY TEAM
Μετά από αρκετά χρόνια, είναι η πρώτη φορά που πάνω από το στρατόπεδο της Ford έχουν αρχίσει να μαζεύονται μαύρα σύννεφα, προκαλώντας αναταραχή στις τάξεις της ομάδας. Από τη μία πλευρά η αδυναμία του Mikko Hirvonen να ξεπεράσει τον Sebastien Loeb, και από την άλλη πλευρά οι έξοδοι του Latvala έχουν δημιουργήσει μία αρκετά άσχημη ατμόσφαιρα στην Ford. Ο Hirvonen ξέρει ότι πρέπει επιτέλους να αποδώσει και τουλάχιστον στο χώμα –και πάντα στα χαρτιά- έχει την ικανότητα για το κάτι παραπάνω. Ο Φιλανδός πρέπει να κερδίσει, διαφορετικά κινδυνεύει να χαρακτηριστεί ως «αιώνιος δεύτερος» οδηγός και όχι πρωτοκλασάτος. Στην αντίπερα όχθη, ο Latvala μπορεί να απολαμβάνει αυτή τη στιγμή την προστασία και στήριξη του Malcolm Wilson, αλλά και ο ίδιος γνωρίζει ότι μία ενδεχόμενη έξοδος θα μπορούσε να τον στείλει πίσω στη Φιλανδία, ή στην καλύτερη περίπτωση, στην Stobart. Στην Ford θέλουν πλέον αποτελέσματα και όχι πυροτεχνήματα και οι δύο νεαροί Φιλανδοί καλούνται να ανταπεξέλθουν σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη καμπή του θεσμού. Και το κακό είναι ότι τα προγνωστικά δεν είναι υπέρ τους.


STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Με την αδυναμία του Urmo Aava να συγκεντρώσει τον απαραίτητο προϋπολογισμό για να οδηγήσει ένα από τα αυτοκίνητα της Ford, οι Matthew Wilson και Henning Solberg θα βρεθούν στο τιμόνι των δύο Stobart Ford. Ο νεαρός Βρετανός έχει παρουσιάσει και αυτός με τη σειρά του εξαιρετική βελτίωση φέτος, κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι είχε καταφέρει να τερματίσει σε όλους τους φετινούς αγώνες στους βαθμούς, με εξαίρεση την Πορτογαλία όπου και εγκατέλειψε μετά από έξοδο λίγο πριν το τέλος, και ενώ βρισκόταν και πάλι στην βαθμολογούμενη οκτάδα. Αν αποφύγει το λάθος, και με δεδομένη τη μικρή συμμετοχή αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC, ο Wilson θα τερματίσει και πάλι στους βαθμούς. Κάτι που λογικά θα συμβεί και στο Henning Solberg. Ο Νορβηγός έχει ταλαιπωρηθεί αρκετά φέτος από προβλήματα με το αυτοκίνητο του και αναμφίβολα περιμένει με αγωνία έναν αγώνα χωρίς ατυχίες. Αν συμβεί αυτό, ο Solberg διαθέτει την ταχύτητα στο χώμα να προκαλέσει αρκετές εκπλήξεις.


CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Για πρώτη φορά φέτος, η Citroen Junior Rally Team θα έχει μόλις δύο αυτοκίνητα σε έναν αγώνα του WRC, και συγκεκριμένα για τον πρώτο της οδηγό, τον Conrand Rautenbach, αλλά και τον ταλαντούχο Sebastien Ogier. Μάλιστα, αυτή είναι και η πρώτη φορά που ο νεαρός Γάλλος θα δηλωθεί στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για λογαριασμό της CJT. Ο Rautenbach έχει σημειώσει καλές επιδόσεις στο παρελθόν στην Αργεντινή, αλλά η ταχύτητα του δεν του επιτρέπει να ελπίζει σε κάτι παραπάνω από τις τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις της οκτάδας. Βέβαια, ο οδηγός από τη Νότιο Αφρική θα πρέπει να αποφύγει το λάθος, κάτι που συνηθίζει αρκετά τον τελευταίο καιρό. Από την άλλη πλευρά, ο Ogier πρέπει να αρχίσει να αποδίδει και αυτός ανάλογα με το θόρυβο που έχει προκληθεί γύρω από το όνομα του. Μετά τη Σαρδηνία, η συμφωνία του με την Citroen ολοκληρώνεται και κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η επόμενη μέρα του ίδιου. Σίγουρα, δύο καλές εμφανίσεις σε Αργεντινή και Σαρδηνία, θα αποτελέσουν μεγάλο ατού στα χέρια του επικεφαλής της ομάδας Olivier Quesnel.

MUNCHIS FORD WORLD RALLY TEAM
Αν υπάρχει ένας αγώνας που η Μunchis Ford αναμένει με αγωνία τα τελευταία χρόνια που συμμετέχει στο WRC, αυτός είναι το Ράλλυ της Αργεντινής. Μέσα στην έδρα της, η Munchis επιθυμεί διακαώς κάθε χρόνο να πραγματοποιεί και την καλύτερη της εμφάνιση μπροστά στο κοινό της. Ο οδηγός της ομάδας, ένας και μοναδικός φέτος, είναι ιδιαίτερα γνωστός στη χώρα της Λατινικής Αμερικής. Βλέπετε, ο Federico Villagra είναι επτά φορές Πρωταθλητής Αργεντινής και αναμφίβολα ένας από τους κορυφαίους οδηγούς της χώρας. Ο Villagra θέλει να εκμεταλλευτεί την γνώση του δρόμου, αλλά και την εμπειρία του από το εθνικό Πρωτάθλημα για να σημειώσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ποιο είναι αυτό; Η έκτη θέση γενικής, αφού δεν έχει καταφέρει να τερματίσει ψηλότερα σε αγώνα του WRC. Τηρουμένων των αναλογιών, φέτος ο Αργεντινός μπορεί να τα καταφέρει, αρκεί να μην ενθουσιαστεί και βρεθεί από δικό του λάθος εκτός αγώνα. Κάτι που πάντως δεν συνηθίζει.

ΑΛΛΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Το κόστος παίζει το ρόλο του, λοιπόν, και εκτός από τους εργοστασιακούς οδηγούς, μόλις ακόμα ένας οδηγός θα κάνει την εμφάνιση του με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. Αυτός είναι ο Petter Solberg με την ιδιωτική του ομάδα, την PSWRT, και όπλο του την ανανεωμένη Citroen Xsara WRC ’06. Και λέμε ανανεωμένη, διότι οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Νορβηγός θα διαθέτει νέο κινητήρα. Ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής, διακρίνεται για την ταχύτητα του στην Αργεντινή, αν και ποτέ δεν έχει καταφέρει να κερδίσει τον συγκεκριμένο αγώνα. Φέτος δύσκολα θα καταφέρει, ειδικά από τη στιγμή που είναι δεδομένο το μειονέκτημα του αυτοκινήτου του με την μειωμένη –σε σχέση με τον ανταγωνισμό- ισχύ του κινητήρα, και μάλιστα σε έναν τόσο γρήγορο αγώνα όπως αυτός της Αργεντινής, αλλά αν καταφέρει να σκαρφαλώσει στο βάθρο, αυτό δεν θα αποτελέσει έκπληξη για κανέναν. Ο Solberg διαθέτει την ταχύτητα που απαιτείται, το αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία, και αν έχει αναρρώσει πλήρως από την περιπέτεια της υγείας του, είναι δεδομένο ότι μπορεί να δημιουργήσει πονοκεφάλους στις περισσότερες από τις εργοστασιακές συμμετοχές.


ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ PWRC
Το μοναδικό σίγουρο στον αγώνα της κατηγορίας Παραγωγής, είναι ότι θα έχουμε διαφορετικό νικητή, αφού ο Patrick Sandell που επικράτησε σε Νορβηγία και Κύπρο, αλλά και ο Armindo Araujo που κέρδισε στη Πορτογαλία, δεν θα λάβουν μέρος στον συγκεκριμένο αγώνα. Έτσι, ανάμεσα στα φαβορί για τη νίκη, συγκαταλέγονται δύο από τους πλέον έμπειρους οδηγούς του PWRC. Ο Nasser Al Attiyah και ο Toshihiro Arai. Ο οδηγός από το Κατάρ, έχει καταφέρει να κερδίσει παλιότερα την κατηγορία στον αγώνα, και άλλη μία να τερματίσει δεύτερος, με το Ράλλυ της Αργεντινής να ταιριάζει γενικότερα στο οδηγικό του στυλ. Βέβαια, ο Arai από την πλευρά του διαθέτει τεράστια εμπειρία, ενώ έχει κατακτήσει και τον τίτλο στην κατηγορία στο παρελθόν. Στην Αργεντινή, ο Ιάπωνας σκοπεύει να σημειώσει την πρώτη του νίκη για φέτος με το Subaru Impreza. Βέβαια, οι δυο τους θα έχουν να αντιμετωπίσουν το νεανικό ενθουσιασμό και την ταχύτητα των Eyvind Brynildsen και Martin Prokop, οι οποίοι και βρίσκονται στην 3η και 4η θέση της βαθμολογίας, αντίστοιχα, και μία νίκη θα μπορούσε να τους φέρει σε τροχιά τίτλου.
ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ JWRC
Ελέω του μεγάλου κόστους συμμετοχής στον αγώνα της Αργεντινής, μόλις τρεις οδηγοί θα βρεθούν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Συγκεκριμένα, ο νικητής του πρώτου αγώνα της κατηγορίας στην Ιρλανδία, Aaron Burkart, ο Michal Kosciuszko που επικράτησε στην Πορτογαλία, αμφότεροι με Suzuki Swift S1600, και ο Ιταλός Alessandro Bettega, γνωστός μας από τις μάχες του με τον Λάμπρο Αθανασσούλα στο ford Fiesta Trophy το 2006. Οι δύο πρώτοι φαντάζουν και τα μεγάλα φαβορί, ελέω και της δυναμικότητας των αυτοκινήτων. Ο Kosciuszko έχει μία νίκη και μία δεύτερη θέση στο ενεργητικό του και έχει πραγματοποιήσει μία εξαιρετική αρχή στο JWRC για το 2009. Ο Burkart, όμως, δεν πρόκειται να αφήσει τον Πολωνό να έχει εύκολο έργο. Και ο ίδιος θέλει τους βαθμούς της νίκης και απομένει να δούμε πόσο εύκολο θα είναι αυτό, ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τον Bettega, ο οποίος και διακρίνεται για το πληθωρικό ταλέντο του. Πάντως, και οι τρεις οδηγοί θα λάβουν για πρώτη φορά μέρος στον αγώνα της Αργεντινής και είναι δεδομένο ότι όποιος από τους τρεις βρει το σωστό ρυθμό και αποφύγει τα προβλήματα θα κατακτήσει την κορυφή.
Επίσημο site αγώνα: www.rallyargentina.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Θα πετύχουν την 5η συνεχόμενη νίκη τους στην Αργεντινή οι Loeb - Elena με την Citroen C4 WRC;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου