Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009

WRC: Round 3 Rally Cyprus (PWRC-JWRC): Preview

Εκρηκτικό μείγμα
Με την καινοτομία της εναλλαγής των επιφανειών το Ράλι Κύπρου επιστρέφει στο WRC. Μετά τους ασφάλτινους επαρχιακούς δρόμους της Ιρλανδίας και τις παγωμένες διαδρομές της Νορβηγίας το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), ετοιμάζεται για το ταξίδι στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και την Κύπρο. Εκεί θα διεξαχθεί ο 3ος γύρος του πρωταθλήματος, που επιστρέφει στη μεγαλόνησο ύστερα από απουσία δύο ετών, καθώς ο αγώνας γινόταν στην Κύπρο από το 2000 έως το 2006. Το 3ήμερο 13-15 Μαρτίου τα πληρώματα του WRC θα βρίσκονται στο Νησί της Αφροδίτης για να συνεχίσουν τια μάχες τους.Οι διαδρομές του Ράλι Κύπρου ήταν παραδοσιακά πολύ σφιχτές, πετρώδεις και ο αγώνας στα χρόνια που περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα του WRC ήταν με διαφορά ο πιο αργός. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ο Sebastien Loeb κέρδισε το 2006 είχε μωτ μόλις 67,5 km/h.



Μεικτό ράλι ύστερα από χρόνια
Φέτος, όμως, η εικόνα του Ράλι Κύπρου αλλάζει, ενσωματώνοντας ένα χαρακτηριστικό που είχαμε πολλά χρόνια να δούμε στο WRC. Ο αγώνας του 2009 δεν θα είναι ούτε ασφάλτινος ούτε χωμάτινος αλλά μεικτός. Την πρώτη ημέρα τα πληρώματα θα τρέξουν σε ασφάλτινες ειδικές διαδρομές, με το τοπίο να αλλάζει ριζικά τις δύο επόμενες ημέρας και οι διαδρομές να πραγματοποιούνται στα γνωστά σκληρά χώματα του νησιού. Ο τελευταίος παρόμοιος μεικτός αγώνας ήταν το Ράλι Σαν Ρέμο του 1996.Δεν είναι όμως αυτή η μοναδική δυσκολία που θα αντιμετωπίσουν τα πληρώματα. Ύστερα από τις συμφωνίες για περιορισμό του κόστους, οι ομάδες θα έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν μόνο έναν τύπο ελαστικών, αναρτήσεων και φρένων. Έτσι, τα «θηρία» του WRC θα είναι στημένα για το χώμα και οι οδηγοί θα αναγκαστούν να κάνουν τους απαραίτητους συμβιβασμούς την πρώτη ημέρα στην άσφαλτο.

Θα αντέξουν τα ελαστικά;
Το γεγονός αυτό είχε προκαλέσει τις αντιδράσεις των οδηγών, γιατί υπήρχε η αμφιβολία αν θα αντέξουν τα χωμάτινα ελαστικά στην άσφαλτο. Για να αποκλειστεί αυτό το ενδεχόμενο, η Pirelli πραγματοποίησε δύο δοκιμές με τα Scorpion σε δύο περιοχές: στη Σαρδηνία και στο Alicante της Ισπανίας. Το συμπέρασμα ήταν ότι τα ελαστικά θα αντέξουν για τις ΕΔ που θα κληθούν να κάνουν στην άσφαλτο. Παρόλα αυτά η Pirelli συμφώνησε με τη FIA και μετά την 1η ΕΔ της Παρασκευής, που έχει μήκος 30 χλμ, θα υπάρχουν διαθέσιμα ελαστικά για όσους θέλουν να αλλάξουν δύο από τα δικά τους. Επομένως, αν κάποιο πλήρωμα κουβαλά μαζί του δύο εφεδρικά, θα μπορεί, χωρίς να είναι υποχρεωτικό, να αλλάξει και τα 4 ελαστικά για τις επόμενες δύο ειδικές μέχρι το Service Park.

Άλλο ράλι
Η διαδρομή του Ράλι Κύπρου 2009 ελάχιστη σχέση έχει με την αντίστοιχη του 2006. Η 1η ημέρα, που είναι και η μεγαλύτερη του αγώνα, είναι η ασφάλτινη και φυσικά δεν έχει ξαναγίνει. Οι άλλες δύο ημέρες θα διεξαχθούν σε ειδικές που στην πλειονότητά τους είναι καινούριες. Ακόμα και το κέντρο του αγώνα, που παραμένει στη Λεμεσό, έχει μετακομίσει στην παραλία. Οι ασφάλτινες διαδρομές του 1ου σκέλους βρίσκονται στη δυτική πλευρά του Όρους Τρόοδος, βόρεια της Πάφου, είναι 6 στον αριθμό και έχουν μήκος 134,2 χιλιόμετρα. Το 2ο σκέλος περιλαμβάνει 5 ΕΔ, που έχουν μήκος 115,6 χιλιόμετρα. Το 3ο σκέλος του αγώνα είναι το μικρότερο αλλά μπορεί να αποδειχτεί αποφασιστικής σημασίας καθώς στις 3 ΕΔ της ημέρας περιλαμβάνονται μια 30 χλμ και μία 40 χλμ, κάτι που δεν θα επιτρέψει στα πληρώματα να πάνε απλώς βόλτα στο τέλος.

Ο Sebastien Loeb είναι αυτός που θα μπαίνει πρώτος στις ειδικές την Παρασκευή και καθώς θα πατάει σε άσφαλτο δεν θα έχει μειονέκτημα. Κάθε άλλο, καθώς αναμένεται να επιχειρήσει να πάρει σημαντικό προβάδισμα. Θεωρείται σίγουρο ότι τα Ford πίσω του θα έχουν αποστολή να τον διατηρήσουν στην 1η θέση στο τέλος του πρώτου σκέλους για να μπαίνει πρώτος στις ΕΔ το Σάββατο. Τότε θα κάνουν την επίθεσή τους, με στόχο φυσικά τη νίκη. Η κυριαρχία της Citroen και του Loeb στους πρώτους δύο αγώνες έχει θορυβήσει τη Ford, που έστειλε τους Mikko Hirvonen και Jari-Matti Latvala για 6 ημέρες δοκιμών στη Σαρδηνία ενόψει του Ράλι Κύπρου.

Συμμετοχές
Τα εργοστάσια θα παρατάξουν φυσικά πλήρεις τις ομάδες τους. Οι Sebastien Loeb/Daniel Elena και Dani Sordo/Marc Marti θα οδηγήσουν τα Citroen C4 ενώ οι Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen και Lari-Matti Latvala/Miikka Anttila θα βρίσκονται στα πηδάλια των Ford Focus. Επίσης, εργοστασιακό αυτοκίνητο θα έχουν και οι Khalid Al Qassimi/Michael Orr. Όσο για τις «δεύτερες» ομάδες, η Stobart Ford θα κατεβάσει τους Matthew Wilson/Scott Martin και Henning Solberg/Cato Menkerud ενώ η Citroen Junior Team επέλεξε τους Evgeny Novikov/Dale Moscatt, Conrad Rautenbach/Daniel Barritt και Sebastien Ogier/Julien Ingrassia.

Την πρώτη της εμφάνιση για φέτος θα κάνει την εμφάνισή της η Munchi’s Ford, με ένα Ford Focus WRC που θα έχει πλήρωμα τους Federico Villagra/Jorge Perez Companc. Αξιοσημείωτη είναι η παρουσία των Petter Solberg/Philip Mills με το Citroen Xsara, με τον Νορβηγό να τρέχει με τη δική του ομάδα, όπως έκανε στο Ράλι Νορβηγίας.Το Ράλι Κύπρου προσμετρά και στα δύο «υποπρωταθλήματα» P-WRC και J-WRC. Στα αυτοκίνητα παραγωγής τον Patrick Sandell με το Skoda Fabia S2000 αναμένεται να αμφισβητήσουν τα Subaru των Arai και Al Attiyah, χωρίς να υποτιμούμε τα Mitsubishi των Pirelli Star Drivers. Στο J-WRC η μάχη είναι ανάμεσα στα Suzuki Swift S1600, με κύριο εκφραστή τον Aaron Burkart, και στα Citroen C2 S1600 που έχουν για αιχμή του δόρατος τον Martin Prokop.


Τα σωστά συστατικά
Το φετινό Ράλι Κύπρου δεν θα είναι το «σπαστήρι» που συνηθίσαμε να βλέπουμε τα προηγούμενα χρόνια. Είναι ένας αγώνας απρόβλεπτος, στον οποίο υπάρχουν παράμετροι που είναι πολύ δύσκολο να σταθμιστούν. Πολλά θα παιχτούν στη συμπεριφορά ελαστικών και αυτοκινήτων στην άσφαλτο της πρώτης ημέρας, ενώ και οι οδηγοί θα πρέπει να προσαρμόσουν την οδήγησή τους σε συνθήκες πρωτόγνωρες για αυτούς. Αυτός είναι ο λόγος που λέμε ότι το ράλι έχει όλα τα συστατικά για να είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες αγώνες της χρονιάς. Άλλωστε, όπως θα παρατηρήσατε διαβάζοντας το κείμενο, παραλείψαμε να αναφέρουμε ποιος είναι το φαβορί. Εντάξει, τρέχει ο Loeb και αυτό από μόνο του είναι «παράσταση νίκης». Ωστόσο, μιλάμε για τις πιο άγνωστες συνθήκες εδώ και πολλά χρόνια. Σίγουρα θα ξέρουμε πολύ περισσότερα το βράδυ της Παρασκευής. Σε κάθε περίπτωση, καιρό είχαμε να περιμένουμε έναν αγώνα με τόση ανυπομονησία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου